Holga is the shit

Det har nu gått ca 1.5 år sen jag fick min röda beauty. Jag snackar då om min röda Holga kamera som jag fick när jag fyllde 23 år. Jag tycker att alla skulle ha en sån fantastiskt kamera hemma. Man kan få så fina resultat och ju mer man tar, ju mer lär man sig.

Man kan tex ta vanliga svartvita kort




Man kan använda sig av vanlig film i den, då får man dom snygga hålen från filmen.



Man kan ta dubbel exponering, till och med mer om man vill.







Man kan få helknäppa färger. Det är nästan det roligaste.



Så här ser min beauty ut. Fin va ;)


Så köp en en Holga (kan tex köpas på fotokompaniet i göteborg)
experimentera er fram och få underbara resultat!!

p.s finns i alla möjliga färger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0