Det bara växer och växer.

Jag älskar att odla saker. Om jag fick önska mig nåt skulle det vara en trädgård där jag kunde odla och fixa med allt växande. Men ack, nu har vi varken balkong eller trädgård. Så man får ta vad man har, hemma hos oss är det fönster som gäller. Vi har ett enda soligt fönster och det utnyttjas till max. Nästan lite för mycket..

Idag planterade jag tomater. Tänke ge ett litet tips på hur vi brukar odla saker från scratch.
Det du behöver är:
  • Tomma burkar
  • Jord
  • Vatten


Sen är det bara att fylla burkarna med jord och stoppa i fröet. Lätt som en plätt.
Och glöm inte att vattna, i början behövs mycket vatten.



Tadaa.



Sen efter ett tag så dyker det upp en liten planta.



När det har blivit stor nog är det dags för en ny kruka.



Här är en chili som har kommit igång.
Och när det går för långt får vi låta det växa uppåt.. här har vi meloner..



Jag hoppas att vi kommer få plats med allt vi har odlat. Vi har redan gett bort rätt så mycket.
Men det är underbart att se allt växa så det får vara värt att knappt se ut från fönstret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0